Keresés ebben a blogban

2011. április 29., péntek

A Proxy kopogtatásról

A proxy kopogtatas leírására mellékelek egy fejezetet elektronikus könyvemből (1001 Tipp, Ötlet és Tanács az EFT használatához – megrendelhető nálam az eftagi@gmail.com címen), és ajánlom azt is, hogy hallgasd meg a Proxy tele-órat, amelynek a letöltőlinkjét ide mellékelem.

http://instantteleseminar.com/?eventid=45522948


Ezzel a tudással már elkezdhetsz (óvatosan, és tisztelettel) proxy-ban kopogtatni másokért.


Szurrogát, proxy avagy helyettesítő kopogtatás

(részlet könyvemből "1001 Tipp, ötlet és Tanács az EFT használatához")


Mint már talán korábban is olvastál róla, az ÉFT-nek van egy olyan használati módja, amikor az alany helyett, az ő nevében, az ő érdekében kopogtatunk. Mikor használjuk ezt a módszert, és hogy működik?

Mikor használjuk? Minden olyan helyzetben használhatjuk ezt a módszert, amikor az alany nem akar, vagy nem tud kopogtatni saját maga. Ez persze – talán az első percben nem is fogod fel, hogy milyen - végtelenül óriási és kimondhatatlanul nagy kategória. Hiszen ez magában foglalhatja az egész élő és élettelen világot, amely körülvesz, és amelyen segíteni kívánsz. Én elsősorban gyógyításra használom a proxy kopogtatást, de ezenkívül számtalan felhasználási lehetőség van - úgyhogy légy türelemmel, míg ezeknek kis hányadáról szólok.

Proxy kopogtathatunk

- a gyerekeink nevében ha rosszalkodnak, ha betegek, ha túl hangosak, ha félnek valamitől, ha attól tartunk, hogy valamilyen kellemetlen élmény érheti őket, ha segíteni szeretnénk nekik a tanulásukban, ha nem eszik meg a kívánatos élelmeket, ha rosszat álmodnak, …stb.

- még beszélni nem tudó kisbabák nevében ha sírnak, rosszalkodnak, fáj a hasuk, valami bajuk van, de nem tudjuk, hogy mi, …stb.

- még meg nem született kisbabák nevében, azért hogy megfelelő időben, módon szülessenek meg, azért, hogy megforduljanak a szüléshez, azért, hogy szeretve érezzék magukat, és ne féljenek világra jönni

- partnerünk/szeretteink nevében, ha bármilyen problémájukról tudunk, amin ők maguk nem képesek/hajlandóak dolgozni

- értelmi fogyatékosok nevében bármilyen problémájuk megoldására

- bárki távgyógyítására

- állatok, növények nevében betegségeik gyógyítására, problémáik megoldására, félelmeik oldására

- élettelen tárgyak gyógyítására, javítására

- a táj, egy bizonyos környezet gyógyítására, energiaszintjének megemelésére

és így tovább

A proxy kopogtatásnak végtelenek a felhasználási lehetőségei, és ezek ma még szinte teljesen kiaknázatlanok! Megpróbálok tehát néhány példával illusztrált esettanulmányt itt közzétenni, de kimerítő beszámolót szükségszerűen nem adhatok, hiszen több kötet kitelne a lehetőségek leírásából, és ma még viszonylag kevés hitelesen dokumentált esetről van tudomásunk.

Ha a gyereknek előadást kell tartania:

Nagyobbik gyermekem, Danika, kezdettől fogva szégyellős, és érzékeny, ideges természetű. Ezzel az alkattal nem igazán neki valók az iskolában egyre gyakrabban felmerülő nyilvános szereplések, és előadások. Bár mint szülő nagyon fontosnak és hasznosnak tartom, hogy a gyerekeket időben megtanítják arra, hogyan kell egy-egy beszédet önállóan összeállítani, és abban is gyakorlatot szereznek, hogy egy egész osztály előtt előadják a maguk által összegyűjtött anyagot; a szívem azért mindig vérzik, amikor látom, hogy szegény gyerek mennyire ideges. Amikor egyszer egy ilyen alkalommal aggodalommal, és szánalommal telten elbúcsúztam tőle az iskola kapujában, és hazajöttem, arra gondoltam, hogy segítek neki. Saját magamon kopogtattam a következő módon:

Karate Kézél:

„Dani vagyok, és bár rettentően ideges vagyok az előadás miatt, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.”

„Danika vagyok, és bár a gyomrom görcsbe rándul, valahányszor csak az előadásra gondolok, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.”

„Danika vagyok és bár attól tartok, hogy nem jut eszembe semmi, amikor az előadást kell tartanom, és kudarcba fullad az egész, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.”

Szemöldök: “ez az idegesség”

Szemsarok: “Dani vagyok, és nagyon ideges vagyok az előadás miatt.”

Szem alatt: “ez a görcs a gyomromban.”

Orr alatt: “Mi lesz, ha belesülök az előadásba?”

Állpont: “Mi lesz, ha nem jut eszembe semmi?”

Kulcscsont: “Mi lesz, ha a tanár dühös lesz rám, mert nem tudtam megtartani az előadásomat?”

Kar alatt: “Olyan ideges vagyok.”

Fejtető:”Szélnek eresztek most minden idegességet és lámpalázat.”

Még kopogtattam néhány kört hasonló témakörben, mintha én lennék Dani, és közben szélnek eresztettem minden félelmét és aggodalmát az előadással, a többi gyerekkel, és a tanár reakciójával kapcsolatban.

Amikor délután Danit elhoztam az iskolából, persze az volt az első kérdésem, hogy “na, hogy sikerült az előadás?” És mondanom sem kell, hogy teljes átéléssel, és őszinte örömmel hallgattam a lelkendező szavakat:”Ó, nem volt semmi baj! Nagyon jól ment, nem voltam egyáltalán ideges, és a tanár is megdicsért!”

Elsősegély távolból

Egyik kliensem, Annie, gyakran szenved migrénes fejfájásban. Ilyenkor szinte semmire sem képes, a fájdalom szinte teljesen megbénítja. Bár Annie már alapszinten elsajátította az ÉFT technikákat, egyedül mégsem szívesen alkalmazza őket. Valószínűleg ehhez nem bízik még eléggé saját magában, vagy a technika furcsasága bizonytalanítja el? Így történt, hogy egy délelőtt Annie kétségbeesetten hívott fel azzal, hogy rettenetes migrén kínozza. Arra kért, valahogy segítsek rajta, hogy kibírja a munkanapot, és biztonságosan haza tudjon vezetni. Megígértem, hogy segítek, és proxy kopogtattam Annie migrénjén a következő módon.

Karate Kézél:

“Annie vagyok, és bár iszonyúan hasogat a fejem, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.”

„Annie vagyok, és bár van ez a szörnyű migrénes fejfájásom, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.”

„Bár a fejemet szinte szétrobbantja ez a hasogató, vörös színű, tüskés, forró fejfájás, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.”

(Itt megjegyezném, hogy amikor Annie-val beszéltem, akkor nem kérdeztem meg tőle, hogy milyen színű és formájú a migrénje. Amikor azonban elkezdtem a kopogtatást, akkor ezek a képek ugrottak be, így hát használtam is őket. Bátran hagyatkozz az intuíciódra ÉFT kezelés közben. Egyrészt a kopogtatás enyhe transzállapotot idéz elő, tehát közelebbi kapcsolatba kerülünk a tudat mélyebb rétegeivel, logikus tehát feltételezni, hogy az intuíciónk is megbízhatóbb ilyenkor. De ha nem is ez lenne a helyzet, akkor sincs semmi vesztenivalónk, hiszen ártani ezzel a módszerrel biztos nem árthatunk!)

Szemöldök: “ez a hasogató fejfájás”

Szemsarok: “majd szétrobban a fejem”

Szem alatt: “ez a tüskés, égető fájdalom a fejemben”

Orr alatt: “ez a vörös, szúrós fájdalom a homlokom mögött”

Állpont: “ez a forró, robbanásra kész fájdalom a tarkómban”

Kulcscsont: “Annie vagyok, és iszonyúan fáj a fejem”

Kar alatt: “ez a robbanó fájdalom a fejemben”

Fejtető: “ez a tüskés robbanó fájdalom a fejemben”

Az első kör után behunytam a szememet, és megsaccoltam, hogy Annie fájdalma vajon csökkent-e. Mivel ez a találgatós módszer még mindig jelentős fájdalmat jelzett, még jó néhány kört végigkopogtattam a fentiekhez hasonlóan, egészen addig, amíg úgy nem érzékeltem, hogy a fájdalom jelentősen lecsökkent.

Annie néhány órával később telefonált, és megköszönte a segítséget. Bár a fejfájás nem múlt el egészen, képes volt végigdolgozni a napot, és biztonságosan hazaért munka után. Ez számára – és számomra is – nagy sikernek számított!

NAGYON FONTOS: Mielőtt elkezdesz kopogtatni valakiért, gondolatban kérj engedélyt, hogy segíthess neki – ha azt a választ kapod, hogy nem egyezik bele a kezelésbe, akkor érdemes ezt az óhajt tiszteletben tartani. Mikor befejezted a kezelést “gyere ki a kliensből”, azaz gyere vissza újra a saját testedbe úgy, hogy (például) kopogtatsz egy-két kört a saját neveddel.

Példa:

Karate kézél: Ági vagyok, és mivel tele vagyok segítőszándékkal, és lelkesen gyógyítok másokat, mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam, és visszajövök most a saját testembe. (Ismételd meg háromszor az Alapállítást)

Emlékeztető mondatok: Ági vagyok, és visszajöttem a saját testembe. Ági vagyok, és ünneplem magam most, hogy lelkesen, és sikeresen gyógyítok másokat. Ági vagyok, és testem minden sejtjében érzem, hogy milyen jó segíteni. Ági vagyok, és egész testemben érzem hogy képes vagyok gyógyítani, és ugyanakkor gyógyulni is….stb.


Jo kopogtatást!
üdv
agi
EFTAgi
Email: eftagi@gmail.com
Skype: eftagi
http://www.emotionalfreedom.net
http://eftmagyar.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése